broszury reklamowe

Choć broszura to niewielki wyrób poligraficzny, to wciąż jej rola w komunikacji marketingowej pozostaje nieoceniona. Powinna być przygotowana starannie i estetycznie, z uwzględnieniem wszystkich przemian, które zaszły w sposobach oraz formach komunikacji reklamowej.

Połączenie broszury i strony internetowej

Nowe technologie, a w szczególności rozwój Internetu, przeorganizowały ludzkie sposoby komunikacji, w tym komunikację marketingową. Wielu osobom wydaje się, że reklama internetowa jest idealnym zamiennikiem dla reklamy tradycyjnej. Warto jednak pamiętać o tym, że przekaz tradycyjny i przekaz internetowy znacznie się od siebie różnią i mają różny wpływ na odbiorcę. W związku z tym optymalnym rozwiązaniem jest łączenie tradycyjnego przekazu z przekazem internetowym. Dzięki temu same broszury mogą ulec przeobrażeniu. Niegdyś broszura musiała zawierać jak najwięcej informacji, dziś wystarczy odnośnik do strony internetowej. Dzięki temu można zrównoważyć ilość tekstu w stosunku do rozmaitych form wizualnych (zdjęcia, ilustracje, grafiki).

Zalety materiałów drukowanych

Zaletą tradycyjnych, drukowanych materiałów reklamowych jest ich fizyczność, materialna obecność w świecie. Jak tłumaczą specjaliści JKB Print, odbiorca broszury może dotknąć, obejrzeć ją, schować do kieszeni, nawiązać z nią kontakt za pośrednictwem zmysłu dotyku. W Internecie reklamy wciąż ze sobą konkurują. Strony internetowe są obfite w rozmaite bodźce, a reklama praktycznie niezauważalna. Przekaz internetowy jest szybki, fragmentaryczny, umieszczony pomiędzy innymi, konkurencyjnymi informacjami. Reklama tradycyjna daje możliwość wyodrębnienia informacji, wyizolowania ich z internetowego targu bodźców. Broszura, która trafia bezpośrednio do rąk starannie wyselekcjonowanych odbiorców, ma większą skuteczność, niż pojawiająca się na przypadkowej stronie reklama internetowa. Reklama internetowa może być spersonalizowana i skierowana bezpośrednio do odbiorcy, np. poprzez wiadomość prywatną. Wciąż w niektórych budzi ona mniejsze zaufanie, od zadrukowanej kartki papieru.

Broszury – estetyka i funkcjonalność

Broszura powinna informować odbiorcę o czymś oraz go do czegoś przekonywać. Skuteczność każdego przekazu jest większa, gdy forma jest estetycznie interesująca. Lubimy ładne rzeczy, a nawet kojarzymy je z dobrem. Kojarzenie piękna z dobrem, to jeden z podstawowych mechanizmów działania ludzkiej psychiki. Warto zatem zadbać o to, aby przekaz dawał odbiorcy estetyczną przyjemność. Inną skuteczną metodą jest wzbudzenie w odbiorcy zainteresowania poprzez umieszczenie na broszurze treści kontrowersyjnych. Zazwyczaj chętniej zapamiętujemy rzeczy, które nas szokują. Nie ma to jednak korzystnego wpływu na budowanie więzi z klientem.