Optymalizacja treści pod wyszukiwarkę

Nikomu nie trzeba obecnie tłumaczyć, jak ważną częścią SEO są wysokiej jakości treści. Jednak nawet najbardziej interesująca treść nie trafi do użytkowników, jeżeli nie będą w stanie jej znaleźć! Dlatego też warto zastosować poniżej opisane sposoby na optymalizację treści pod kątem wyszukiwarek, a przy okazji również doświadczenia użytkownika.

Analiza słów kluczowych

Pierwszy krok w stronę optymalizacji musi zostać wykonany jeszcze przed opracowaniem treści. Chodzi tutaj o znalezienie słów kluczowych, które mogą pomóc w generowaniu ruchu. Dzięki temu dowiemy się, jaka tematyka jest interesująca dla odbiorców. Na rynku dostępnych jest szereg narzędzi pozwalających na wyszukiwanie słów kluczowych i sprawdzanie ich parametrów, z których część jest darmowa. Warto zatem zacząć z nich korzystać!

Dzięki tego rodzaju narzędziom można analizować słowa kluczowe pod kątem ilości osób, które wpisują je do wyszukiwarki oraz konkurencyjności. W przypadku najbardziej rekomendowanej w branży e-commerce strategii SEO, jaką jest pozycjonowanie long tail, istotne jest znalezienie idealnej równowagi między tymi dwoma aspektami. Interesują nas zatem słowa kluczowe o niskim poziomie konkurencyjności, na których pozycjonowanie nie trzeba wydać ogromnych środków, a które cieszą się przy tym zainteresowaniem użytkowników.

Polecamy regularnie analizować popularne słowa kluczowe. Jest to bardzo dobry sposób na obserwację zmieniających się potrzeb użytkowników, dzięki któremu łatwiej będzie opracować odpowiadającą im treść.

Wybierz kilka słów kluczowych o podobnym motywie

Warto pamiętać, że wybranie jednego słowa kluczowego nie jest wystarczające. Należy bowiem pamiętać, że najlepsze efekty uzyskamy wykorzystując grupę kilku słów kluczowych o podobnym motywie. Pozwala to wskazać wyszukiwarce, czego dokładnie dotyczy treść i w jaki sposób koresponduje z potrzebami użytkownika. Co więcej, wybierając kilka powiązanych ze sobą słów kluczowych, pozwalamy sobie uniknąć umieszczania dużej ilości słów kluczowych w tekście w nienaturalny sposób.

Wydajność witryny ma znaczenie

Zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników ogromne znaczenie ma wydajność witryny. Nawet z najbardziej interesującą treścią użytkownik nie będzie skłonny się zapoznać, jeżeli ładowanie strony zajmuje dłużej niż trzy sekundy! Wedle danych podanych przez jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek, witryny internetowe tracą w ten sposób aż 53 proc. użytkowników.

Bardzo istotna jest przy tym optymalizacja zdjęć. O ile oczywiście odpowiednio zastosowane czynią one treść bardziej atrakcyjną, to należy zwrócić uwagę na ich rozmiar. Jeżeli będą za duże, nie tylko odwrócą uwagę od tekstu, ale i drastycznie spowolnią ładowanie strony.

Optymalizacja treści video

Bardzo popularnym wśród użytkownikom rodzajem treści są obecnie filmy. Ich skuteczność w kontekście pozycjonowania można zwiększyć poprzez dodanie opisu filmu, dzięki któremu łatwiej będzie o widoczność na pożądane słowa kluczowe. Użytkownicy będą mogli zaś łatwiej ocenić, czy film zawiera interesujące ich informacje.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna nprofit.net/pl.