rowerem do pracy

Aktywność fizyczna poprawia nastrój

Codziennie rano wsiadasz do samochodu, przekręcasz kluczyk w stacyjce i przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt minut siedzisz za kierownicą. Po dojeździe na miejsce pracy, wchodzisz do biura i przez osiem godzin siedzisz przed komputerem. Po pracy siedzisz w samochodzie, lecz jeszcze dłużej niż o poranku, gdy codzienne korki dają się we znaki. Gdy wracasz do domu, jedyne o czym marzysz to…usiąść przed telewizorem, usiąść z książka w fotelu lub posiedzieć w relaksacyjnej kąpieli. Czy po takim siedzącym dnu Twój nastrój jest dobry? Niekoniecznie, a kręgosłup i stawy z całą pewnością dołączają do grona niezadowolonych. Aby poprawić swoje samopoczucie, zdobyć kondycję fizyczną, usprawnić działanie mięśni, stawów i kręgosłupa wystarczy po prostu zmienić tryb siedzący w tryb chodzący, biegający, a może nawet tańczący…

Jak rozpocząć znajomość ze sportem?

Po pierwsze, zmienić nawyki. Codzienne dojazdy samochodem można zastąpić poranną przejażdżką rowerową. W sezonie wiosenno – letnim jest to doskonały sposób, aby uniknąć korków i cieszyć się efektami dotlenienia podczas wielogodzinnej pracy. Gdy nie masz możliwości dojeżdżać na rowerze, po powrocie z pracy można urządzić sobie przebieżkę. Spokojny jogging poprawi wydolność krążeniowo – oddechową, poprawiając samopoczucie i funkcjonowanie całego organizmu. Dla osób, które potrzebują motywacji w postaci grupy wspólnie dopingującej się do osiągnięcia celu, świetnym rodzajem aktywności będą zajęcia w klubie fitness lub zorganizowany aqua aerobic. Zajęcia taneczne, które pozwalają poznać działanie mięśni, o których wcześniej nie miałeś pojęcia, sprawiają, że poprawa nastroju będzie długotrwała, a kondycja będzie coraz lepsza.

Jeżeli stan zdrowia jest przeszkodą w uprawianiu sportu, można zdecydować się na popołudniowy spacer, który pozwoli odrobinę rozruszać mięśnie nóg bez obciążenia całego organizmu. Ćwiczyć można nawet w przerwach w pracy, aby wzrok mógł odpocząć, a mięśnie zażyć dawki ruchu.