Air Joga

Co to takiego?

Znudził Ci się już tradycyjny fitness? Nie lubisz zumby lub chcesz się zwyczajnie zrelaksować? Spróbuj air jogi!

Air joga (inaczej aerial joga, joga antygrawitacyjna lub aerojoga) powstała w Nowym Jorku. Stworzyła ją Michelle Dortignac zajmująca się tańcem i akrobatyką. To właśnie dlatego air joga zawiera w sobie kilka elementów z różnych dziedzin sportu, które składają się na zupełnie nowy rodzaj aktywności fizycznej. Air joga ma w sobie elementy tańca, fitnessu, stretchingu, akrobatyki, pilatesu, no i oczywiście jogi. Pozycje wykonywane są tutaj w hamaku lub wiszącej chuście. Znaczną część ćwiczeń wykonuje się tu do góry nogami.

Jak wyglądają zajęcia?

Na początku musimy oswoić się z tą nietypową formą ćwiczeń. Pierwsze zajęcia będą zatem składać się z powolnego przyzwyczajania się do przenoszenia ciężaru ciała na chustę. Następnie przechodzimy do rozciągania. W kolejnej fazie możemy zacząć kołysać się w hamaku. W najbardziej zaawansowanej fazie możemy już wykonywać asany będąc w pozycji głową w dół. Wykonywanie takich pozycji wymaga doświadczenia, dlatego przygodę z air jogą trzeba rozpocząć pod czujnym okiem fachowca. Jeśli jednak mamy już na tyle wiedzy i umiejętności, aby praktykować aerial jogę samemu, trzeba zwrócić dużą uwagę na odpowiedni sprzęt. Profesjonalny hamak oraz porządne mocowanie są absolutnie niezbędne, aby wykonywać ćwiczenia skutecznie i bezpiecznie.

Co daje nam air joga?

Ten rodzaj ćwiczeń przede wszystkim pozwala nam rozładować stres oraz nauczyć się większego panowania nad swoim ciałem. Ponadto, dzięki przerzucaniu ciężaru ciała na chustę, dajemy odpocząć stawom i kręgosłupowi. Kolejną zaletą jest rozciąganie mięśni  oraz poprawa elastyczności ciała.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *