śniadanie

Kilka porad dotyczących śniadań na diecie.

Specjaliści żywienia uważają, że poranny posiłek to podstawa dnia, dostarczająca energii na całą dobę. Co należy umieścić na talerzu, by posiłek był dietetyczny i zdrowy jednocześnie? Znaczenie mają węglowodany złożone, które znajdziemy w: chlebie razowym czy płatkach owsianych, białko oraz porcję warzyw i owoców, które uzupełnią potrzebne witaminy. Białko to wspaniały element śniadania, który przeciwdziała uczuciu głodu. Białko znajduje się m.in. w jajku. Aby zawrzeć te składniki w śniadaniu wystarczy przygotować kromkę razowego chleba z dodatkiem warzyw lub owsiankę z owocami. Na diecie świetnie sprawdzą się produkty z błonnikiem,np. siemię lniane. Błonnik przyspiesza perystaltykę jelit, wydala toksyny.  W błonnik bogate są także płatki owsiane oraz skórki jabłek, dlatego nie warto się ich pozbywać obierając owoc. Dietetycy zalecają , by śniadanie spożywać maksymalnie do godziny od pobudki, ponieważ tylko wtedy organizm rozpoczyna spalanie tkanki tłuszczowej.  Odpowiednio wcześnie spożyte śniadanie zapobiegnie tez uczuciu głodu w ciągu dnia i podjadaniu niezdrowych rzeczy.

Niektórzy z nas opuszczają rytuał jedzenia śniadania ze względu na brak apetytu lub pośpiech. Aby przekonać się do codziennych porannych posiłków, można spróbować wypicie koktajlu. Ten napój jest prosty i szybki w przygotowaniu, stanowi też bombę witaminową, a właściwie skomponowany będzie zastrzykiem energii- lepszym niż mocen espresso. Najzdrowsze wydają się być koktajle warzywne, jednak osoby nie przyzwyczajone do takich smaków mogą łączyć je na początku z owocem lub dosładzać naturalnym słodzikiem,np. miodem. Z czasem można podjąć się miksowania samych warzyw. Aby podkręcić metabolizm do maksimum, warto rozpoczynać dzień od szklanki wody mineralnej z połową wyciśniętej cytryny. Takie połączenie składników, wypijane rano na czczo, zadziała jak zmiotka w naszych jelitach, przy okazji dostarczając cennej witaminy C.

Wystarczy przestrzegać tych prostych wskazówek, by cieszyć się energią płynącą ze zdrowego śniadania.