śniadanie

Kilka porad dotyczących śniadań na diecie.

Specjaliści żywienia uważają, że poranny posiłek to podstawa dnia, dostarczająca energii na całą dobę. Co należy umieścić na talerzu, by posiłek był dietetyczny i zdrowy jednocześnie? Znaczenie mają węglowodany złożone, które znajdziemy w: chlebie razowym czy płatkach owsianych, białko oraz porcję warzyw i owoców, które uzupełnią potrzebne witaminy. Białko to wspaniały element śniadania, który przeciwdziała uczuciu głodu. Białko znajduje się m.in. w jajku. Aby zawrzeć te składniki w śniadaniu wystarczy przygotować kromkę razowego chleba z dodatkiem warzyw lub owsiankę z owocami. Na diecie świetnie sprawdzą się produkty z błonnikiem,np. siemię lniane. Błonnik przyspiesza perystaltykę jelit, wydala toksyny.  W błonnik bogate są także płatki owsiane oraz skórki jabłek, dlatego nie warto się ich pozbywać obierając owoc. Dietetycy zalecają , by śniadanie spożywać maksymalnie do godziny od pobudki, ponieważ tylko wtedy organizm rozpoczyna spalanie tkanki tłuszczowej.  Odpowiednio wcześnie spożyte śniadanie zapobiegnie tez uczuciu głodu w ciągu dnia i podjadaniu niezdrowych rzeczy.

Niektórzy z nas opuszczają rytuał jedzenia śniadania ze względu na brak apetytu lub pośpiech. Aby przekonać się do codziennych porannych posiłków, można spróbować wypicie koktajlu. Ten napój jest prosty i szybki w przygotowaniu, stanowi też bombę witaminową, a właściwie skomponowany będzie zastrzykiem energii- lepszym niż mocen espresso. Najzdrowsze wydają się być koktajle warzywne, jednak osoby nie przyzwyczajone do takich smaków mogą łączyć je na początku z owocem lub dosładzać naturalnym słodzikiem,np. miodem. Z czasem można podjąć się miksowania samych warzyw. Aby podkręcić metabolizm do maksimum, warto rozpoczynać dzień od szklanki wody mineralnej z połową wyciśniętej cytryny. Takie połączenie składników, wypijane rano na czczo, zadziała jak zmiotka w naszych jelitach, przy okazji dostarczając cennej witaminy C.

Wystarczy przestrzegać tych prostych wskazówek, by cieszyć się energią płynącą ze zdrowego śniadania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *